â Det kommer att ta ett tag. Vi mĂ„ste rĂ€kna ihop alla fysiska röster vi har fĂ„tt in, sĂ€ger Caroline Westerberg.
Hon Àr marknadsstrateg pÄ kommunledningskontoret och Àr en av dem som har varit med och arbetat fram förslagen till den nya loggan. Röstningen avslutades den 16:e februari och nu ska alla röster rÀknas.
LĂS MER: Hon ska sy ihop det nya varumĂ€rket
Enköpings-Posten har tidigare skrivit om de tvÄ förslag som tagits fram. En synpunkt som en av vÄra lÀsare tagit upp Àr att en av logotyperna liknar Elgigantens logga för "Epoq kök". Personen har varit i kontakt med kommunen och pÄpekat detta.
â Man mĂ„ste titta pĂ„ helheten. Företag som börjar pĂ„ e brukar göra sina logotyper antingen med en stor eller liten bokstav som symbol. Det finns vĂ€ldigt mĂ„nga logotyper pĂ„ e, men i vĂ„r stĂ„r det en text under bokstaven. SĂ„ det finns skillnader, sĂ€ger Caroline Westerberg.
Tittar man pÄ de tvÄ logotyperna sÄ Àr bokstÀverna identiska i formen, men skiljer sig Ät i fÀrg. Epoq köks logga Àr svart medan kommunens logga Àr orange med texten "Enköping Sveriges nÀrmaste stad".
â Vi fĂ„r se hur resultatet ser ut. Vi ska skicka in och testa logotyperna pĂ„ patentverket, om de sĂ€ger att det Ă€r för likt fĂ„r vi titta pĂ„ det.
Hade man kunnat skicka in logotyperna till patentverket innan omröstningen startades?
ââDet hade varit ett val, men dĂ„ hade man behövt lĂ€gga pengar pĂ„ det innan.
Caroline Westerberg har sjÀlv inte sett Elgigantens logga men sÀger att de samlar ihop alla synpunkter som kommit in angÄende kommunens förslag. I mitten av mars kommer resultatet vara klart vilken logga som har vunnit omröstningen.