Mikael Tomberg har jobbat som bilförsäljare på Volvo i 29 år. Under de åren har han sålt nästan 6 500 bilar, ett snitt på ungefär 225 per år. 13 gånger har han varit topp-20 bland 700 Volvoförsäljare i Sverige.
Vad är drivkraften och förmågan att göra de här affärerna?
– Drivkraften är väl egentligen nöjda kunder, låter som en klysha, men ... Ser man bara att man gör det för pengar så får du inte det engagemanget som man bör ha för att framför allt få återköpsfrekvens.
Att Mikael Tomberg inte bara är en uppskattad säljare utan också en uppskattad kompis vittnar alla smeknamnen om. Bland annat "Väggen", "Tickan", "Ballesteros" – och det något mer udda smeknamnet "Zilverfisken".
Varför "Zilverfisken"? Ja, den förklaringen hör och ser du här, i avsnitt 2 av Enköpings-Postens Näringslivs-TV: