Nyckelhus: Betyg på nöjd kund – en kopp kaffe

Jan-Olov Blomster och Peter Johansson på Nyckelhus i Fjärdhundra ser gärna att de blir bjudna på kaffe efter att ett hus blir klart. "Blir man bjuden på kaffe – då är kunden nöjd", säger Peter Johansson.

 Jan-Olov Blomster och Peter Johansson, Nyckelhus.

Jan-Olov Blomster och Peter Johansson, Nyckelhus.

Foto: Arne Wåhlstedt

Nyckelhus i Mälardalen AB som ligger i Fjärdhundra drog igång 2014 berättar Jan-Olov Blomster, och på åtta år har man levererat ungefär 100 hus till kund.

– Oftast är det mun-till-mun-metoden, man har fått rekommendationer från en bekant som har beställt ett hus av oss, säger Peter Johansson, och fortsätter:

– Vi har till och med kunder som är inne på sitt andra husbygge med oss.

Jan-Olov och Peter, tillsammans med ett 20-tal anställda, står vanligtvis för en totalentreprenad när kunden beställer ett nyckelhus.

– Vi tittar på att utveckla försäljning av materialsatser, men vi kommer aldrig att släppa nyckelfärdiga hus och vår lokala marknad, säger Peter Johansson, som gärna blir bjuden på kaffe av kunden är ett projekt är slutfört.

– Blir man bjuden på kaffe - då är kunden nöjd.

Se hela avsnittet av Näringslivs-TV här:

Näringslivs-TV2022-11-04 05:00