De är bland de stora företagen i Enköping, men känner sig även lite utanför.
Självförvållat, det medger de, för de har inte tagit del i Enköpings näringsliv.
De vill också vara lite hemliga, det är verkligen inte vem som helst som får komma in på fabriken, säkerheten är hög, det är grindar och kodlås på flera ställen och de har koll på vartenda gram tobak.
GN Tobacco gör snus i portionsförpackningar. En avdelning gör snus med tobak i, en gör snus utan tobak, vitt snus. Fabriken finns på Varggatan nära motorvägen.
Det är en verksamheten som växer.
Och inte så lite.
- Tillväxten är i genomsnitt 19 procent per år.
- Personalstyrkan har vuxit med mellan 20 och 40 personer varje år sedan 2017.
- Till 2030 beräknas personalstyrkan ha dubblats från dagens 270.
– Så långt in i framtiden vi kan se kommer vi att växa, säger personalchefen Mikael Romu.
Så allt är frid och fröjd och klackarna i taket?
Nej, för med den snabba ökningen kommer växtvärken. Nya krav, nya behov.
En stor fråga för företaget är om de ska få bygga ut för att växa.
Enköpings kommun har sagt nej på den önskade platsen. En första lösning är att utöka tvåskift och till och med ha ett nattskift.
Men det räcker inte.
– Varenda kvadratmeter används och vi behöver mer plats för produktion och lager, berättar Mikael Romu.
Han visar runt inne i fabriken tillsammans med Maxfield McKinnon, operativt ansvarig chef i Enköping.
Det är skyddskläder på som gäller. Lite James Bond-fabrikskänslan, ni vet där allt rör sig, folk rör sig överallt, övervakar mätare och maskiner, stängda dörrar och portar skiljer avdelningarna från varandra.
I ett rum står lådor med tobak där varje låda är värd miljoner. Fotografering är inte tillåten.
– Vi vill inte att konkurrenter ska kunna se vilken tobak vi använder för att göra olika blandningar, förklarar Maxfield McKinnon, australiensare som jobbat sig upp från golvet till chefsnivå, något GN gärna lyfter fram.
– Hos oss ska man kunna jobba sig upp från fabriksgolvet, det är därför vi har egna ledarskapsutbildningar, förklarar Mikael Romu.
Personalen kommer från 27 olika länder.
– Efter tre månaders utbildning kan den som har normal gymnasiekompetens arbeta i produktionen.
Språket?
– Vi försöker ha svenska som koncernspråk, men en del utbildningar är på engelska, säger personalchefen Mikael Romu.
Många nationaliteter – bra eller dåligt?
– Vi anställer många vars betyg från hemlandet inte godtas av andra företag i Sverige, men vi tar in dem och får hög kompetens på det viset – företaget vill att vi ska försvenska oss, men fortsätta ha en mix av anställda från flera länder.
När ett skyddsombud i fjol besökte företaget blev det en rad nedslag. Många felaktiga, menar Mikael Romu.
– Det var precis i sommartid, därför fick han inte rätt svar, och i princip allt som skulle åtgärdas är klart, det är någon grej kvar som är gjord men vi inte fått godkänd än.
Men du, på många av era produkter står det ungefär "Det här är farligt", ska man tillverka sådant?
– Vi ser det inte så. Snus är en kulturprodukt som vuxna människor kan välja om de vill ha och det finns rigorösa regler som vi förstås följer.
Han fortsätter:
– Och det vita tobaksfria använder många för att de vill sluta röka.
I förlängningen kommer GN även att satsa på andra varor i Sverige. Sylt, blommor och juice, till exempel.
– Vill man köpa rosor av oss i dag får man köpa en full lastbil, säger Mikael Romu.