Han berättar att strömmen försvann runt 9.30-tiden på tisdagsmorgonen. När EP kommer på besök är klockan omkring 14 och det är fortfarande mörkt i lokalerna.
– Det verkar kunna ta tid. Det är enda beskedet som vi fått av EON, säger han.
Hans kassasystem är ur funktion men tack vare att kortläsaren lagrar uppgifterna tills strömmen kommer tillbaka kan kunderna betala med kort. Kunden Adina Laid är en av dem som trots allt kan göra sitt inköp.
Hos Möller Bil, tvärs över gatan, är också lokalerna mörklagda. I verkstan är nio personer utan sysselsättning och tre försäljare försöker hitta på arbetsuppgifter som inte är beroende av ström.
– Hade vi vetat att det skulle ta så här lång tid hade vi kunnat stänga och gå hem. Informationen från EON borde varit bättre, säger servicetekniker Tom Vidjeskog.
När klockan är 14.30 på tisdagseftermiddagen berättar EON:s presstjänst för EP att det nu är 36 kunder som ännu inte återfått strömmen. Vid 11.30 hade merparten av de 1 454 kunderna fått tillbaka strömmen.
– Felet är lokaliserat till en station på östra Järnvägsgatan och felavhjälpning pågår, säger Anna Gianuzzi.
Hon beklagar att elkunderna inte har kunnat få bättre information under dagen.
– Ibland är det tekniskt svårt att ge en prognos, så har det varit i det här fallet, säger hon.
Hon kan fortfarande inte säga när de 36 resterande kunderna kommer att återfå sin el. Hon hänvisar till eon.se för vidare information.