För dem som känner sig osäkra på den digitala tekniken finns det hjälp att få. Biblioteket anordnar "Vilse på nätet" två gånger i veckan, dit kan man komma med sina digitala spörsmål.
Tidningen var med och talade med några som var där och fick hjälp. En av dem var Lisbeth Zachrisson som ville ha hjälp med att boka tågbiljett med mobiltelefonen.
– Jag trodde aldrig att jag skulle känna mej så hjälplös i livet. Jag kan dansa och gå ner i spagat, men kan inte boka tågbiljett. Man känner sig handikappad, säger Lisbeth.
Conny Odengrund är IT-ansvarig på biblioteket och håller i dagens dropin-utbildning.
– Det här ingår ju i vårt basuppdrag numera. Vi ska motverka digitalt utanförskap och verka för digital delaktighet för alla. Hit kan man komma och få hjälp med allehanda digitala frågor. Det kan vara allt från att föra över sina mejl till telefonen till att skriva ut kontoutdrag från banken.
Alla är välkomna att delta men majoriteten är äldre mellan 70-75 år, berättar Conny.
– Många äldre får ärva sina barns eller barnbarns telefoner eller Ipads och förstår sig inte på dem. Vart går man då om man inte förstår hur de fungerar? Barnen har oftast inte tid att hjälpa. Då kan de komma hit och få hjälp och vägledning.
Lennart H.Boström har med sig en ipad, han vill låna böcker hemifrån.
– Jag gjorde det för flera år sedan, men har glömt bort hur man gör. Jag är inte rädd för tekniken, men jag vill förstå mej på den.
Lisbeth behöver en e-postadress för att logga in i SJ:s app. Den har hon glömt, det ställer till problem.
– Jag får komma tillbaka nästa vecka. Eller så får jag ringa Charlie, mitt barnbarn som är sju år. Jag och min man brukar ringa honom när vi får problem. Det tråkiga med all digital teknik är att samtalet försvinner, jag vill ha mänsklig kontakt, den får inte försvinna. Jag vill prata, inte skicka sms.