I oktober blev det tyst i den fasta telefonen och så har det varit sedan dess.
– Det började med att telefonen började knastra den nionde oktober, men sedan den 12:e oktober har den varit helt död, berättar Merja Jansson.
Universal Telecom har sagt till Merja att orsaken beror på ett kabelfel, men hittills har ingenting gjorts för att åtgärda felet. Samtidigt har de gett henne flera preliminära datum på när felet ska vara åtgärdat.
– Vi fick ett preliminärt datum när det skulle vara fixat, det var 21 november. Därefter ändrade de sig till femte december. Efter det sa de att det skulle vara åtgärdat elfte december. Men senast min man ringde sa de att de inte kan ge oss något datum.
Den knapphändiga information som Merja och hennes man har fått gör dem oroliga. De har ingen som helst aning om eller när telefonen kommer fungera igen.
– Vi har inte längre några förhoppningar. Man hör aldrig av dem och får ingen som helst info, enda gången vi har hört av dem är då vi själva ringt. Vi har vid flera tillfällen bett dem att höra av sig men det gör de aldrig.
– Jag har ledsnat, vi vill ha vår fasta telefon, säger Merja Jansson.
EP har försökt nå någon på Universal Telecom under två dagar, såväl via telefon som mail, utan resultat. Vi fortsätter söka bolaget och hoppas kunna återkomma med ett svar.