Det kanske är dags för de ansvariga att se över förvaltningscheferna i kommunen och om det är rätt person på rätt plats.
När en förvaltningschef försöker döda en insändardiskussion där flera skribenter har liknande åsikter, motsatta till chefen i fråga, genom att be skribenterna maila chefen direkt för att få svar, då kanske man som förvaltningschef borde besvara de mailen som skickas in av kommunmedborgare som gör som de ombetts att göra.
Att ignorera dessa mail och låta bli att besvara dem visar på en total brist på respekt för kommunmedborgarna. Alternativt, och mer troligt, tyder det på inkompetens och okunskap hos förvaltningschefen. Ber man folk maila till en och sedan stoppar huvudet i sanden och tror att medborgarnas frågor och oro fösvinner så är man i mitt tycke inte lämplig som chef. Inser man inte att arrogans och ignorans skapar frustration och ilska hos de som vänder sig till chefen ifråga, då kanske man ska ändra sitt sätt att vara eller ändra sitt sätt att försörja sig.
Jag hoppas att de politiker som ansvarar för personaltillsättning inom kommunen ställer krav på sina anställda att de ska verka för medborgarna och att de ska besvara de frågor och undringar de får in.
Enköping hamnar långt ned i undersökningar där företagare får bedöma bemötande hos kommunen. Man ska nog vara glada att medborgarna inte får deltaga i liknande undersökningar, för med tanke på bristen i bemötandet från vissa förvaltningschefer så skulle Enköping hamna ännu längre ned i den rankingen.