Jävlar! Har jag beställt ett tak? Har jag verkligen gjort det?, återberättar Alice Lundmark om stunden hon förstod att hon beställt ett tak.
Jungfrugatan & tak och fasads uppsökande verksamhet har resulterat i massiv kritik från människor som känt sig lurade. Alice Lundmark säger att hon känner sig som en av dem:
– Jag har bett flera om ursäkt att ibland blir det bara helt tomt och vimsigt i huvudet. Då känner jag mig inte så pigg. Och med taket – jag vet inte vad jag höll på med, förutom att jag inte har något fel på mitt tak och har aldrig sagt. Men det är väldigt tråkigt, det här utnyttjandet av oss gamlingar. Jag kände mig helt överkörd.
Hon skrev på ett avtal där ett nytt tak skulle kosta 250 000 kronor. Högst upp på avtalet hade säljaren från Jungfrugatan tak & fasad skrivit dit för hand att "Ångerrätten gäller inte". Efter att de konstaterat att Alice ekonomi inte var stark så ville de att hon skulle göra en förskottsbetalning på 25 000 kronor. Utan någon säkerhet ville de inte sätta upp byggställningar sa de.
Med hjälp av goda grannar och sin hemtjänstpersonal uppmärksammades EP som kontaktade företaget. Först var svaret att hon inte skulle få tillbaka sin förskottsbetalning. Något Jungfrugatan tak & fasad backade på efter några timmar.
– Nu sitter pengarna på mitt konto. De har betalat tillbaka 25 000 och nu känner jag mig lugn, säger Alice Lundmark.