Annonssamarbete med Enköpings kommun

Tack företagare för att ni hjälper oss att bli bättre!

ANNONS. Vi vill verkligen tacka er alla som har svarat på frågorna i Sveriges Kommuner och Regioners enkät om hur nöjda ni är med era kontakter med oss på kommunen.

Christina Gortcheva, avdelningschef på Enköpings kommuns byggavdelning, är tacksam över den goda responsen på SKR-enkäten från Enköpings företagare.

Christina Gortcheva, avdelningschef på Enköpings kommuns byggavdelning, är tacksam över den goda responsen på SKR-enkäten från Enköpings företagare.

Foto:

Native2020-05-27 16:31
Detta är ett annonssamarbete.

   – Återkopplingen från er är mycket värdefull. Den gör att vi kan fokusera på rätt saker för att ge er ännu bättre service, säger Christina Gortcheva, avdelningschef på Enköpings kommuns byggavdelning.
   I den senaste enkäten har de lokala företagen gett kommunens service ett högre betyg jämfört med tidigare och framförallt upplever företagen att servicen har förbättrats inom bygglov.
   – Vi gläds åt att vårt utvecklingsarbete har börjat ge de effekter vi strävar efter. Sedan 2016 har Nöjd Kund Index ökat från 36 till 58, säger Christina Gortcheva. 

undefined
Christina Gortcheva, avdelningschef på Enköpings kommuns byggavdelning, är tacksam över den goda responsen på SKR-enkäten från Enköpings företagare.

Det har varit en utvecklingsresa där byggavdelningen metodiskt arbetat för att förenkla för kunden och digitalisera bygglovsprocessen. En kreativ dialog förs också regelbundet i ett samarbete med representanter från lokala byggföretag och bygghandlare. I dag underlättas bygglovsärendena av startmöten mellan sökande och handläggare, ibland redan innan ansökningarna har lämnats in. Så fort ett ärende inte ser ut att kunna lösas tillräckligt smidigt via mejl eller telefon kallar handläggaren till ett personligt möte.
   – Vi har också arbetat mycket med en guide på vår webbplats som ska göra det enklare att förstå vad som gäller för ditt byggprojekt och vilka handlingar du behöver skicka in, säger Christina Gortcheva, och fortsätter:
   – Men vi har mycket att fortsätta jobba med för att underlätta för företagarna. Med utgångspunkt från enkäten analyserar vi resultaten och arbetar ständigt för att förbättra servicen. 

FAKTA

Guiden för bygglov och e-tjänsterna hittar du enkoping.se/bygglov.

I Sveriges Kommuner och Regioners (SKR) enkät mäts Nöjd Kund Index (NKI) genom frågor till företag och privatpersoner som har haft faktiska ärenden hos kommunen det aktuella året. De kvalitetsfaktorer som mäts är tillgänglighet, information, bemötande, kompetens, rättssäkerhet och effektivitet. Resultatet blir ett värde mellan 0 till 100 där 62 är godkänt, över 80 är mycket högt och under 50 är mycket lågt. 

Den här annonsen är producerad av en kommersiell skribent. Den är alltså inte skriven av någon av våra journalister på Enköpingsposten.