Livesändningar - frågor och svar

Varje år sänder vi mängder med livesport och andra evenemang på våra sajter. Här får du svar på de vanligaste frågorna kring dessa sändningar.

Frågor och svar om våra livesändningar.

Frågor och svar om våra livesändningar.

Foto: NTM

Tv, streaming & radio2021-02-17 13:08

Jag har papperstidningen, då borde väl detta ingå?

– Självklart. Det enda du behöver göra då är att koppla din prenumeration till ditt konto. HÄR kan du läsa hur man gör. 

Jag har prenumeration Premium Digital, då borde väl detta ingå?

– Ja, livesänd sport ingår i alla paket förutom Bas Digital. Vill du uppgradera från Bas Digital till en annan prenumeration kontakta Kundtjänst.

Här kan du se vad som ingår i de olika nyhetspaketen.

Hur gör jag om jag glömt mina inloggningsuppgifter?

– Du loggar in med din mailadress eller ditt mobilnr tillsammans med ditt personliga lösenord. Har du glömt ditt lösenord klickar du på "glömt lösenord" för att återställa det. Följ instruktionerna på skärmen.

Om jag ej är prenumerant, hur gör jag då?

– Enkelt! Du går bara in via denna länk och köper en prenumeration.

Jag har en prenumeration som jag vill dela med andra, går det?  

– Du kan dela din prenumeration och tjänster till de som bor i samma hushåll. Gör det här.

Hur får man hjälp om det strular?

– Vårt kundcenter har öppet vardagar 8-15. Dit kan man skriva eller ringa. För att vara helt på den säkra sidan, kolla så att du kan logga in i god tid innan matchen börjar. Här är direktlänken till vår kundservice.

Hur får man bilden från sin telefon eller dator till sin stora TV?

– För att kunna se våra livesändningar på din TV behöver du antingen en Chromecast, Apple TV eller en HDMI-kabel mellan din dator och TV. All info hittar du här.  

Sändningen "laggar" eller har dålig bildkvalitet på min enhet, vad kan jag göra?

– Se till att du sitter på en stabil och snabb uppkoppling. Vi rekommenderar minst 5 mbit nedströms, och du kan enkelt kontrollera din hastighet via Bredbandskollen

För att undvika problem se till att ingen annan i hushållet sitter på samma nätverk och tar upp bandbredden. Det kan även hjälpa att starta om router/modemet vid problem.

Har du en dator rekommenderar vi en nätverkskabel istället för WiFi.