Tekniska nämndens ordförande Krister Larsson säger att det inte har kommit så många klagomål på avgiften utan många har köpt biljett. Vad har vi pendlare för val tycker du?
Mina frågor från januari är obesvarade men fortfarande väldigt relevanta för oss pendlare:
Hur många pendlarparkeringstillstånd beviljas?
Garanterar det att det inte kommer bli fullt på parkeringen?
Hur kan tekniska nämnden skilja på om parkeringen används som pendlar- eller arbetsplatsparkering?
Varför ska pendlarna tvingas betala för att parkeringen används som boendeparkering?
När kommunhuset är klart, kommer samma regler gälla för de som jobbar där? Kommer landsbygdstillstånd eller pendlarparkeringstillstånd behövas även där och vad blir kostnaden?
Krister Larsson skriver ”det behövs nya regler som syftar till det skall kosta att använda parkeringen, och främst då för de som inte är pendlare”. Förklara gärna vad du menar när flertalet av oss pendlare måste betala.
Det är fortfarande första gången jag och alla andra pendlare ska gynnas genom att få börja betala.